آیا برجستگی دوربین گوشی به نشانه‌ای برای قدرت عکاسی بدل شده است؟

برجستگی دوربین گوشی این روزها سروصدای زیادی به راه انداخته است. با باریک‌تر شدن گوشی‌های هوشمند، ماژول دوربین گوشی هم به روش‌های مختلفی دچار برجستگی شد. اگرچه در ابتدا این تصور وجود داشت که شرکت‌های سازنده خیلی زود می‌توانند این ضعف را برطرف کنند، اما واقعیت چیز دیگری است.

اگرچه، همین حالا برخی از گوشی‌ها از دوربین مسطح با بدنه بهره می‌برند و در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم، اما روی هم رفته به‌خصوص برای بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار شاهد برجستگی ماژول دوربین گوشی هستیم. آیا واقعا قرار دادن همین مقدار ناچیز در بدنه این‌قدر سخت است؟ شاید. اما در این میان شاید هم عوامل دیگری دخیل باشند.

دوربین گوشی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های متمایزکننده‌ی گوشی‌ها

با پیشرفت فزاینده تراشه‌ها، آن‌ها به حدی رسیده‌اند که دیگر اختلاف بین نسل‌های مختلف برای کاربران معمولی چندان احساس نمی‌شود و به همین خاطر شرکت‌های سازنده بیش از پیش تمرکز خود را برای توسعه و بهبود کیفیت دوربین گوشی های هوشمند معطوف کردند. این روزها، کیفیت دوربین گوشی می‌تواند منجر به افزایش شهرت یک گوشی یا فراموش آن شود و به‌عنوان مثال می‌توانیم به پیکسل ۳aاشاره کنیم که به دلیل داشتن دوربین بسیار باکیفیت مورد توجه زیادی قرار گرفته است؛ از طرفی دیگر، مطمئنا چندین پرچم‌دار را به یاد دارید که به دلیل نداشتن دوربین باکیفیت، خیلی سریع فراموش شده‌اند.

دوربین گوشی

این روزها در جریان مراسم معرفی گوشی‌های جدید، بخش زیادی از زمان آن به توضیح در مورد قابلیت‌های دوربین گوشی جدید اختصاص داده می‌شود. اما بیشتر کاربران اصلا این مراسم‌ها را نمی‌بینند و تعداد زیادی از این افراد هم به سایت رسمی شرکت سازنده برای بررسی قابلیت‌های جدید گوشی مذکور سر نمی‌زنند. بنابراین شرکت‌ها چگونه می‌توانند بعد از مراسم معرفی، مرتبا کیفیت بالای دوربین گوشی خود را به افراد گوشزد کنند؟ یک راه بهره‌گیری از کمپین‌های تبلیغاتی با استفاده از تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردها و شبکه‌های اجتماعی است. چنین کاری نه‌تنها بسیار هزینه‌بر است، بلکه برای تمام مدل‌ها و در تمام بازارها نمی‌توان این روش را عملی کرد. به همین خاطر شرکت‌ها از راه مستقیم‌تری استفاده می‌کنند و آن روش هم چیزی نیست جز طراحی ماژول‌های دوربین که به تنهایی بتوانند بیانیه‌ای صادر کنند.

اما قبل از ارائه‌ی توضیحات بیشتر در مورد برجستگی دوربین گوشی بهتر است به دلیل اصلی وجود چنین چیزی اشاره کنیم که آن هم محدودیت فیزیکی است.

اصلا چرا باید برجستگی دوربین گوشی در پنل پشتی وجود داشته باشد؟

با وجود اینکه شرکت‌های سازنده گوشی‌ها موفق شده‌اند اندازه موارد متعددی را بسیار کاهش دهند، ولی در نهایت باید با برخی محدودیت‌های فیزیکی دست و پنجه نرم کنند. در این مطلب نمی‌خواهیم به جزییات فیزیکی دوربین‌ها اشاره کنیم ولی به‌صورت خلاصه باید بگوییم که دوربین‌ها برای اینکه بتوانند عکس‌های باکیفیتی ثبت کنند، از حد مشخصی ضخامت باید بهره ببرند. با توجه به کاهش ضخامت بدنه گوشی‌ها، این شرکت‌ها به ناچار بخشی از دوربین را از بدنه خارج کردند و این گونه بود که برجستگی دوربین گوشی پدیدار شد.

دوربین گوشی

اگرچه برجستگی دوربین از لحاظ بصری جلوه‌ی چندان زیبایی ندارد اما شرکت‌ها با تعبیه فلز در اطراف آن‌ها و قرار دادن شیشه یاقوت کبود بر روی لنزها، دوام آن‌ها را افزایش می‌دهند. البته در این میان گوشی‌هایی هم وجود دارند که فاقد برجستگی دوربین هستند. یک راه برای حل این مشکل، ضخیم‌تر کردن بدنه گوشی است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد از باتری بزرگ‌تری هم استفاده کنند. برخی از کاربران وقتی که می‌دانند وزن بیشتر به معنای عمر باتری بالاتر و طراحی یکدست‌تر است، با این موضوع کنار می‌آیند.

بیشتر بخوانید: رقابت داغ گوشی‌های هوشمند بر سر دوربین سلفی

در زمینه‌ی عکاسی، اندازه اهمیت زیادی دارد

احتمالا در سفر با این منظره مواجه شده‌اید که شما گوشی خود را برای عکاسی کردن از جیب خود بیرون آورده‌اید و در کنار شما یک نفر با بهره‌گیری از دوربین DSLR و لنز حجیم به سرعت عکاسی از مناظر مختلف را آغاز می‌کند. چنین فردی شاید حرفه‌ای باشد و شاید هم دوربین خود را روز گذشته خریده و همه کارها را اشتباه انجام می‌دهد. در هر صورت، چنین کاری شما را تا حدی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در گوشی‌های هوشمند، تفاوت ظاهری بین دوربین‌ها هنوز به اندازه دوربین‌های حرفه‌ای بسیار گسترده نیست اما بالاخره این تفاوت‌ها وجود دارند و البته اهمیت تفاوت طراحی آن‌ها از آنچه عموم کاربران تصویر می‌کنند، بیشتر است. به‌عنوان مثال بهتر است به هواوی P30 پرو و اوپو رینو اشاره کنیم. هر دوی این گوشی‌ها از دوربین سه‌گانه که یکی از آن‌ها مبتنی بر فناوری پریسکوپی است، بهره می‌برند. با این حال، اگرچه اوپو بدون بهره‌گیری از برجستگی موفق شده این سه دوربین را هم‌سطح پنل پشتی قرار دهد، در مورد گوشی هواوی شاهد برجستگی قابل توجهی هستیم.

دوربین گوشی

P30 پرو در برابر اوپو رینو

به همین خاطر، نویسنده سایت PhoneArena تصمیم می‌گیرد در همین زمینه آزمایش کوچکی انجام دهد. او با مخفی کردن برند این دو گوشی، دو گجت مذکور را برای نفراتی نمایش داده که کاربران معمولی محسوب می‌شوند و طرفدار پروپاقرص تکنولوژی نیستند و از آن‌ها خواسته که بگویند صرفا با مشاهده دوربین این دو گوشی، به نظرشان کدام‌یک از دوربین بهتری بهره می‌برد. بیشتر افراد برای این موضوع، P30 پرو را انتخاب کردند زیرا به قول آن‌ها این دوربین ظاهر زشت‌تری دارد و به همین خاطر احتمالا کیفیتش بهتر است.

اگرچه چنین چیزی شاید بسیار احمقانه به نظر برسد، ولی حقیقت امر این است که وقتی ما در مورد یک موضوع اطلاعات زیادی نداریم، به غریزه خود رجوع می‌کنیم و در این مورد، غریزه ما می‌گوید که هرچه دوربین بزرگ‌تر باشد، بهتر است. همین موضوع را در مورد مگاپیکسل‌ها هم می‌توانیم ببینیم و بسیاری از کاربران هنوز فکر می‌کنند که هرچقدر مگاپیکسل دوربینشان بیشتر باشد، پس از کیفیت بالاتری بهره می‌برد.

دوربین گوشی

با توجه به شدیدتر شدن نبرد بر سر گرفتن بخش بزرگ‌تری از سهم بازار، سازندگان حالا با بهره‌گیری از برجستگی دوربین می‌خواهند به کاربران نشان بدهند که گوشی آن‌ها از دوربین بهتری استفاده می‌کند. علاوه بر این، باید به آزمایش محدود انجام شده هم اشاره کنیم که به نظر برخی افراد، زشت بودن ماژول دوربین نشان‌دهنده‌ی کیفیت بالای آن است و به همین خاطر شاید شرکت‌های سازنده بیش از پیش برجستگی دوربین گوشی‌های خود را زشت‌تر می‌کنند تا در نگاه افراد عادی، این دوربین‌ها «حرفه‌ای‌تر» به نظر برسد.

بیشتر بخوانید: روند تغییر دوربین‌های موبایل طی ۲۰ سال گذشته

اهمیت بالای سخت‌افزار

در زمینه‌ی برجستگی دوربین گوشی باید به دو مورد جدید اشاره کنیم که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. گوگل که برای نسل‌های قبلی گوشی‌های پیکسل تنها از یک دوربین استفاده کرده، برای پیکسل ۴به تعبیه برجستگی بزرگی برای ماژول دوربین روی آورده است. خود گوگل مدتی قبل طراحی این دوربین را فاش کرده که در آن شاهد دو لنز و یک سنسور نامشخص هستیم. چنین تغییری برای شرکتی مانند گوگل که در زمینه‌ی تغییر طراحی بسیار محافظه‌کارانه عمل می‌کند، قابل توجه است. به نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد با این کار دوربین فوق‌العاده پیکسل ۳ را تا حد زیادی ارتقا بدهد.

پیکسل 4

پیکسل ۴

در طرف دیگر این نبرد، شاهد اتخاذ رویکرد مشابه از طرف اپل هستیم. اگرچه هنوز چیزی رسما اعلام نشده، اما تمام گزارش‌ها و تصاویر نشان می‌دهند که آیفون‌های ۲۰۱۹ از برجستگی بزرگی در بخش دوربین بهره می‌برند. برخلاف پیکسل جدید، ظاهرا آیفون‌های رده‌بالا دارای دوربین سه‌گانه هستند که اگر رندرها صحت داشته باشند، بر روی این سنسورها لنزهای بسیار بزرگی تعبیه شده است.

با توجه به اینکه آیفون‌ها تا سال‌ها می‌توانند از جدیدترین نسخه iOS بهره ببرند، یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آن‌ها در زمینه‌ی دوربین در نظر گرفته می‌شود. اگرچه آیفون XS هم در بخش دوربین از برجستگی قابل توجهی بهره می‌برد، ولی ظاهرا اپل برای آیفون‌های ۲۰۱۹ تصمیم گرفته جذابیت بصری را فدا کند تا کاربران بیش از پیش متوجه بهبودهای صورت گرفته بر دوربین‌ها شوند.

آیفون 2019

آیفون ۲۰۱۹

رقابت بر سر برجستگی دوربین گوشی ها تا چه زمانی طول می‌کشد؟ آیا شاهد بازگشت دوربین‌های تلسکوپی در پنل پشتی گوشی‌ها خواهیم بود؟ یا اینکه نهایتا همه‌چیز در بدنه قرار می‌گیرد و برجستگی دوربین گوشی برای همیشه ناپدید می‌شود؟ اگرچه ما خواهان پیشرفت روزافزون کیفیت دوربین گوشی های هوشمند هستیم، ولی مطمئنا تمایل چندانی به زشت‌تر شدن طراحی این دوربین‌ها نداریم. اما در نهایت، دیر یا زود این مد هم تمام می‌شود و شرکت‌های سازنده در زمینه‌ای دیگر رقابت با یکدیگر را آغاز می‌کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • Xncknind ارسال در : 2024-03-29 17:38:17 فرستنده : Xncknind , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    ashwagandha vitamin shoppe پاسخ

  • Sxxenobre ارسال در : 2024-03-28 16:52:09 فرستنده : Sxxenobre , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    lorazepam buspirone پاسخ

  • Kmrcavats ارسال در : 2024-03-28 04:43:31 فرستنده : Kmrcavats , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    medications celebrex پاسخ

  • Csxxhauby ارسال در : 2024-03-27 09:39:30 فرستنده : Csxxhauby , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    augmentin strengths پاسخ

  • Xssmnknind ارسال در : 2024-03-27 07:10:02 فرستنده : Xssmnknind , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    baclofen suspension پاسخ

  • Srmvnobre ارسال در : 2024-03-26 04:41:27 فرستنده : Srmvnobre , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    is bupropion addictive پاسخ

  • Kmtfavats ارسال در : 2024-03-25 18:23:15 فرستنده : Kmtfavats , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    allopurinol tumor lysis پاسخ

  • Ctmvhauby ارسال در : 2024-03-24 23:32:12 فرستنده : Ctmvhauby , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    does aspirin cause constipation پاسخ

  • Xtenknind ارسال در : 2024-03-23 23:02:49 فرستنده : Xtenknind , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    aripiprazole vs risperidone پاسخ

  • Srncnobre ارسال در : 2024-03-22 21:31:24 فرستنده : Srncnobre , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    amitriptyline sleep پاسخ

  • Cjmohauby ارسال در : 2024-03-22 04:29:35 فرستنده : Cjmohauby , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    ozempic or contrave پاسخ

  • Xtmfknind ارسال در : 2024-03-21 19:08:16 فرستنده : Xtmfknind , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    alcohol and flexeril پاسخ

  • Sedcnobre ارسال در : 2024-03-21 01:49:01 فرستنده : Sedcnobre , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    flomax patient package insert پاسخ

  • Cjefhauby ارسال در : 2024-03-20 04:10:28 فرستنده : Cjefhauby , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    diltiazem tablets پاسخ

  • Xthdknind ارسال در : 2024-03-19 19:11:23 فرستنده : Xthdknind , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    how does diclofenac work پاسخ

  • Stehnobre ارسال در : 2024-03-19 00:52:18 فرستنده : Stehnobre , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    augmentin amoxicillin پاسخ

  • Kmevavats ارسال در : 2024-03-17 12:25:32 فرستنده : Kmevavats , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    citalopram hydrobro پاسخ

  • Crhchauby ارسال در : 2024-03-16 22:02:14 فرستنده : Crhchauby , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    dose ddavp iv پاسخ

  • Xnrknind ارسال در : 2024-03-16 18:36:06 فرستنده : Xnrknind , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    does depakote make you gain weight پاسخ

  • Srthvnobre ارسال در : 2024-03-15 19:40:57 فرستنده : Srthvnobre , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    cozaar increase urination پاسخ

  • Kmevavats ارسال در : 2024-03-13 01:06:26 فرستنده : Kmevavats , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    citalopram ssri پاسخ

  • Xnrknind ارسال در : 2024-03-12 15:56:55 فرستنده : Xnrknind , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    depakote withdrawal پاسخ

  • Crhchauby ارسال در : 2024-03-12 07:49:10 فرستنده : Crhchauby , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    ddavp fabricante پاسخ

  • Srthvnobre ارسال در : 2024-03-11 16:46:16 فرستنده : Srthvnobre , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    cozaar 25 پاسخ

  • Ktncxavats ارسال در : 2024-03-08 13:05:20 فرستنده : Ktncxavats , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    max gabapentin dose پاسخ

  • Crndhauby ارسال در : 2024-03-07 20:24:38 فرستنده : Crndhauby , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    is escitalopram controlled پاسخ

  • Kmehavats ارسال در : 2024-03-06 04:46:21 فرستنده : Kmehavats , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    what is bactrim used for پاسخ

  • Xtnvknind ارسال در : 2024-03-05 18:10:43 فرستنده : Xtnvknind , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    how quickly does cephalexin work پاسخ

  • Srngnobre ارسال در : 2024-03-04 04:31:56 فرستنده : Srngnobre , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    does amoxicillin treat bv پاسخ

  • Crmmhauby ارسال در : 2024-03-04 01:36:33 فرستنده : Crmmhauby , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    bactrim used to treat پاسخ

  • Xmtfknind ارسال در : 2024-03-01 02:04:55 فرستنده : Xmtfknind , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    cephalexin dog dosage chart پاسخ

  • Sndunobre ارسال در : 2024-02-28 19:14:03 فرستنده : Sndunobre , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    side effect of ciprofloxacin پاسخ

  • Cnnthauby ارسال در : 2024-02-28 04:35:51 فرستنده : Cnnthauby , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    escitalopram 5mg para que sirve پاسخ

  • Xjjeknind ارسال در : 2024-02-27 16:36:51 فرستنده : Xjjeknind , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    cephalexin 500 mg capsule side effects پاسخ

  • Smgnobre ارسال در : 2024-02-26 19:05:40 فرستنده : Smgnobre , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    how much does amoxicillin cost پاسخ

  • Ctjhauby ارسال در : 2024-02-25 21:07:12 فرستنده : Ctjhauby , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    zithromax azithromycin 500mg پاسخ

  • Xjeknind ارسال در : 2024-02-25 18:32:25 فرستنده : Xjeknind , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    gabapentin and lexapro پاسخ

  • Shenobre ارسال در : 2024-02-24 21:20:59 فرستنده : Shenobre , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    glucophage famille پاسخ

  • Kthavats ارسال در : 2024-02-24 08:41:01 فرستنده : Kthavats , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    is furosemide bad for your kidneys پاسخ

  • Ctnhauby ارسال در : 2024-02-23 17:06:51 فرستنده : Ctnhauby , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    does flagyl make you pee a lot پاسخ

  • Xthfknind ارسال در : 2024-02-23 15:23:02 فرستنده : Xthfknind , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    lisinopril para que sirve پاسخ

  • Syhknobre ارسال در : 2024-02-22 18:16:49 فرستنده : Syhknobre , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    is zoloft a narcotic پاسخ

  • Krnfavats ارسال در : 2024-02-15 18:36:30 فرستنده : Krnfavats , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    metformin makes me feel awful پاسخ

  • Cnrvhauby ارسال در : 2024-01-26 17:59:42 فرستنده : Cnrvhauby , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    will sulfamethoxazole-tmp cause a false positive on hair drug test پاسخ

  • Kymcavats ارسال در : 2024-01-25 08:06:51 فرستنده : Kymcavats , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    metronidazole dizziness پاسخ

  • Knttnavats ارسال در : 2024-01-24 04:16:06 فرستنده : Knttnavats , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    who makes tadalafil پاسخ

  • Ctmbhauby ارسال در : 2024-01-23 07:23:49 فرستنده : Ctmbhauby , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    cialis ingredients پاسخ

  • Kntmvavats ارسال در : 2024-01-23 03:21:34 فرستنده : Kntmvavats , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    cialis heartburn پاسخ

  • Cmrvhauby ارسال در : 2024-01-22 00:48:35 فرستنده : Cmrvhauby , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    415 viagra 4 پاسخ

  • Knrcvavats ارسال در : 2024-01-21 21:35:00 فرستنده : Knrcvavats , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    where to buy over the counter female viagra پاسخ

  • Cnrvhauby ارسال در : 2024-01-20 12:29:34 فرستنده : Cnrvhauby , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    tadalafil (в„ћ) 20mg tablet پاسخ

  • Celtgahauby ارسال در : 2024-01-19 06:28:11 فرستنده : Celtgahauby , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    tadalafil india online پاسخ

  • Celskahauby ارسال در : 2024-01-17 12:31:18 فرستنده : Celskahauby , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    liquid tadalafil research chemical پاسخ

  • Vnrvchauby ارسال در : 2024-01-15 06:58:40 فرستنده : Vnrvchauby , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    tadalafil pulmonary arterial hypertension پاسخ

  • Vcrhdvhauby ارسال در : 2024-01-11 15:39:18 فرستنده : Vcrhdvhauby , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    buy priligy online pharmacy پاسخ

  • Ktmvavats ارسال در : 2024-01-11 10:49:09 فرستنده : Ktmvavats , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    sildenafil generic buy پاسخ

  • VBsgchauby ارسال در : 2024-01-10 11:24:20 فرستنده : VBsgchauby , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    cialis tadalafil & dapoxetine پاسخ

  • Kpbdfavats ارسال در : 2024-01-10 06:37:49 فرستنده : Kpbdfavats , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    buying cialis in australia پاسخ

  • VBtqkjhauby ارسال در : 2024-01-09 06:12:46 فرستنده : VBtqkjhauby , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    online pharmacy uk viagra پاسخ

  • Kppkrnavats ارسال در : 2024-01-09 01:17:23 فرستنده : Kppkrnavats , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    women viagra pills in india پاسخ

  • VBtkjhauby ارسال در : 2024-01-08 00:48:46 فرستنده : VBtkjhauby , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    Prograf پاسخ

  • Webb ارسال در : 2024-01-07 23:27:18 فرستنده : Webb , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    Al great deal for a web developer. Details: https://zetds.seychellesyoga.com/var_montero پاسخ

  • Kppkddavats ارسال در : 2024-01-07 19:57:46 فرستنده : Kppkddavats , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    accredited online pharmacy cialis پاسخ

  • Vefjhauby ارسال در : 2024-01-06 07:21:44 فرستنده : Vefjhauby , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    cialis men پاسخ

  • Knrhdavats ارسال در : 2024-01-06 02:24:18 فرستنده : Knrhdavats , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    lilly cialis پاسخ

  • cialis 5mg how long does it take to work ارسال در : 2024-01-04 16:28:33 فرستنده : cialis 5mg how long does it take to work , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    cialis 5mg how long does it take to work cialis 5mg how long does it take to work پاسخ

  • Vechauby ارسال در : 2023-12-24 04:47:43 فرستنده : Vechauby , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    viagra 200mg pills پاسخ

  • https://iloveroom.co.il/room/דירות-דיסקרטיות-בקריות/ ارسال در : 2023-05-09 01:12:03 فرستنده : https://iloveroom.co.il/room/דירות-דיסקרטיות-בקריות/ , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    Good post. I learn something new and challenging on blogs I stumbleupon on a daily basis. Its always exciting to read content from other authors and use a little something from other web sites. پاسخ

  • romantik69.co.il ارسال در : 2022-04-28 00:05:39 فرستنده : romantik69.co.il , دیدگاه شما در دست بررسی میباشد و بعد از تایید مدیر، در سایت نمایش داده میشود.

    Excellent post. I definitely appreciate this website. Thanks! پاسخ

  • admin ارسال در : 2019-06-24 12:58:39 فرستنده : admin ,

    رقابت بر سر برجستگی دوربین گوشی ها تا چه زمانی طول می‌کشد؟ آیا شاهد بازگشت دوربین‌های تلسکوپی در پنل پشتی گوشی‌ها خواهیم بود؟ یا اینکه نهایتا همه‌چیز در بدنه قرار می‌گیرد و برجستگی دوربین گوشی برای همیشه ناپدید می‌شود؟ اگرچه ما خواهان پیشرفت روزافزون کیفیت دوربین گوشی های هوشمند هستیم، ولی مطمئنا تمایل چندانی به زشت‌تر شدن طراحی این دوربین‌ها نداریم. اما در نهایت، دیر یا زود این مد هم تمام می‌شود و شرکت‌های سازنده در زمینه‌ای دیگر رقابت با یکدیگر را آغاز می‌کنند. پاسخ